IT-ulkoistuksen hyödyt

Yritysmaailman kilpailun kiristyessä on yhä tärkeämpää, että yritys pärjää omalla toimialallaan kilpailijoita paremmin.

Jotta yritys saisi etulyöntiaseman muihin nähden, tulisi yrityksessä keskittyä vain sen ydintoimintoihin: siihen mikä yrityksen toimenkuva on, mitä se tekee ja kenelle. Kaikki muut prosessit ovat pois ydintoimintoihin käytetyistä resursseista.

 

IT-ulkoistus

Kilpailukenttä on myös laajentunut niin huomattavasti, että yrityksen täytyy pystyä tarjoamaan tuotteitaan ja palveluitaan asiakkaille ajasta ja paikasta riippumatta. Näitä kaikkia tukitoimintoja ohjaa ”näkymätön lanka” – IT eli informaatioteknologia.

 

 

 

 

Kustannussäästöt ja prosessien yksinkertaisuus

 

Jo viimeisimpien vuosikymmenien aikana IT on syönyt yhä enemmän yrityksien resursseita – mikä taasen on pois ydintoimintoihin keskittymisestä.

Yrityksien on myös yhä monimutkaisempaa järjestää kaikkia IT-palveluita, kuten vaikka konesaleja ja käyttäjätukea, oman yrityksen sisältä,

sillä IT kehittyy koko ajan.

Tällöin yrityksen tulisi palkata roimasti asiantuntevia IT-ammattilaisia ja pitää huolta näiden jatkuvasta koulutuksesta. Tämä luo kalliita ja kankeita järjestelyjä organisaatiorakenteeseen ja yksiköihin. Myös iso osa vastuusta kaikkien osa-alueiden toimivuudesta ja turvallisuudesta kasaantuu omistajien niskaan.

 

Täten moni on kokenut helpottavana ratkaisuna IT:n ulkoistuksen alan ammattilaisyritykselle. IT:n ulkoistus säästää resursseita yrityksen ydintoimintoihin, mikä taasen luo kestävän pohjan yrityksen menestymiselle ja kasvulle.

Lisäksi ulkoistus jakaa riskin palveluntarjoajan kesken ja pitää huolen myös IT-ympäristön turvallisuudesta ja kehityksestä trendien mukaan.

 

IT-tuki

 

IT-palveluiden ulkoistuksen muodot

 

IT-palveluiden ulkoistus käsittää eri asioita yrityksen koosta riippuen. Esimerkiksi pienille ja myös nuorille yrityksille saattaa riittää IT:n ulkoistuksessa vain esim. laitetuki työasemille ja sovelluksille.

 

Yrityksen kasvaessa myös tarpeet ja vaativuustasokin kasvavat. Tällöin tarvetta voi edellisten lisäksi olla jo esimerkiksi käyttäjätuen saamisessa, laite- ja sovellushankinnoissa, asiantuntijapalveluissa, servereiden ja pilvipalveluiden hallinnassa sekä niiden kehittämisessä.

 

Yleensä onkin hyvä säännöllisin väliajoin miettiä oman yrityksen kehitystä ja siihen sopivia IT-palveluita yhdessä yrityksen ja ammattilaisen kesken.

 

 

 

 

 

Mikäli olet epävarma oman yrityksesi IT:n tilasta, niin käänny rohkeasti asiantuntijoidemme puoleen.

 

Tarvittaessa räätälöimme yhdessä palvelukokonaisuuden, joka tukee tarpeitasi ja vahvistaa tulevaisuuden kehitysnäkymiäsi. Lue lisää IT-palveluistamme, tutustu asiakasreferensseihimme ja ota yhteyttä – sähköpostitse, puhelimitse tai lomakkeen välityksellä!

 

Yhteistyökumppaninamme toimivat Lenovo ja Intel, jotka takaavat toimivan ja turvallisen IT:n, mikä tahansa tarpeesi onkaan. Ota yhteyttä ja kysy kampanjatarjouksestamme!

Ota yhteyttä
  • Piispantilankuja 6 a, 02240 Espoo
  • Pitkämäenkatu 11, 20250 Turku
  • Vaihde: 09 86773500
Asiakaspalvelu
Twiitit