Esittelyssä Somicin asiakasneuvottelija Nea Leinonen

"Matka lähihoitajasta myynnin ammattilaiseksi"

Hyvässä asiakaspalvelussa on tärkeää positiivisuus ja asiakkaan tarpeiden ymmärtäminen

Somic täyttää 20 vuotta ja juhlavuoden kunniaksi meillä on ilo esitellä meidän timanttisia ammattilaisia! Aloitamme Somicin uusimmasta tulokkaasta, Nea Leinosesta.

Nea aloitti Somicilla asiakasneuvottelijana syyskuussa 2021. Nea kertoo työsuhteensa alkamisesta: "Olin aikanaan töissä Somicin yhteistyökumppanilla ja sitä kautta tullut tutuksi Somicille. Olin tässä välillä töissä ihan toisella alalla, missä määräaikainen työsopimukseni oli juuri päättynyt. Olin suunnitellut pitäväni hiukan lomaa ja olin vasta aloittamassa uuden työn etsimistä, kun Somicin myyntijohtaja Minna Torkki oli minuun yhteydessä ja pyysi minut heille työhaastatteluun. Tässä oli varmasti jonkinlainen kohtalo pelissä, koska Minna ei silloin tiennyt minun olevan vapailla työmarkkinoilla. Menin haastatteluun ja nyt olen mukana Somicin hienossa myyntitiimissä."

Nea on koulutukseltaan lähihoitaja ja hän on ollut töissä mm. päiväkodissa useamman vuoden ajan. Myyntityöt ovat kuitenkin aina olleet lähellä Nean sydäntä ja lopulta hän alkoi miettiä alan vaihtoa. "Somicin pesti tuli kuin taikaiskusta juuri oikeaan kohtaan, enkä ole katunut hetkeäkään tähän kelkkaan hyppäämistä", Nea kiittelee.

"Asiakasneuvottelijan työssäni olen saanut mahdottoman hyvää oppia IT-alasta. Joka päivä oppii jotain uutta, joka motivoi itsensä jatkuvaan kehittämiseen. Myös IT-alan ja kaupallisen alan opinnot ovat olleet harkinnassa ja paras tilanne olisi, jos voisin suorittaa alan opintoja tämän työni ohessa", hän pohtii.

Nea_Leinonen2.jpgNea Leinonen saa olla työssään rento oma iloinen itsensä.

Monipuolinen työnkuva tekee työstä mielenkiintoisen

Nyt korona-aikaan työt on tehty pääsääntöisesti etänä kotitoimistolla. Nean työ on hyvin monipuolista ja työtehtäviin kuuluu uusasiakashankinta, tarjouslaskureiden kautta jätettyjen tarjouspyyntöjen kontaktointi sekä jonkin verran jo olemassa olevien asiakkaiden kontaktointia. Nea sopii asiakastapaamisia ja on välillä itsekin mukana etätapaamisissa. Lisäksi hän ylläpitää Somicin asiakasrekisteriä. Välillä on palavereja myös yhteistyökumppaneiden ja Somicin eri osastojen kanssa sekä esim. markkinointitoimenpiteiden suunnittelua yhdessä markkinointitiimin kanssa. Myyntitiimin kokouksiin Nea osallistuu säännöllisesti viikoittain. Iloisena ja nauravaisena ihmisenä hän tulee hyvin toimeen erilaisten asiakkaiden kanssa.

Nea on viihtynyt Somicilla tosi hyvin ja olo on ollut tervetullut heti alusta saakka. "Kaikki työkaverit ovat ottaneet minut ihanasti vastaan. Osan kanssa olemme todella tiiviissä yhteistyössä, koska teemme myyntityötä samassa tiimissä. Myös Turun toimiston porukan kanssa on hyvä puheyhteys pitkästä välimatkastakin huolimatta. Ensimmäisenä työpäivänä pöydälleni oli laitettu kortti, jossa minut toivotettiin tervetulleeksi. Näin ihanaa vastaanottoa en ole aiemmin saanut missään työpaikassani", Nea hymyilee.

Kannustava työyhteisö on auttanut hyvään alkuun

"Kaikki kollegani ovat neuvoneet ja antaneet vinkkejä pyyteettömästi. Ei tarvitse kuin hieman sivuuttaa jotain aihetta, niin heti kerrotaan, mistä kannattaa lukea lisätietoja itselle uusista asioista. Oppimateriaaleja saa niin paljon, kuin vaan haluaa ja ehtii työstämään. Somicilla on ihania, sydämellisiä ja avuliaita ihmisiä. Koen olevani arvostettu ja ympärilläni on kannustava ja kehittyvä työyhteisö, jonka mukana on helppo itsekin kehittyä alan ammattilaiseksi", Nea hehkuttaa.

Ota yhteyttä

Lomakkeen tiedoissa on puutteita. Tarkistathan syöttämäsi tiedot ja yritä uudelleen.

Lomakkeen toimituksessa tapahtui odottamaton virhe. Otathan meihin yhteyttä sähköpostitse.

Kiitos!

Pyyntösi on lähetetty! Otamme sinuun pian yhteyttä.