Talousmedian toiminta kiinnosti asiakkaitamme

Asiakastilaisuus Somicin Vänrikinkujalla Espoossa.

Kauppalehden uutiskriteerit kiinnostavat aina yrityspäättäjiä. Uutispäällikkö Janne Pöysti Kauppalehdestä kertoi talousmedian toiminnasta Somicin Vänrikinkujalla.

Paikalle oli kerääntynyt 40 innokasta talousmedian toiminnasta kiinnostunutta kuulijaa. Tapahtuma pidettiin Somicin uusissa toimitiloissa keskiviikkoiltapäivänä 18.1.2023, kun saimme vieraaksemme Kauppalehden uutispäällikön Janne Pöystin.

Kauppalehti on osa Alma Mediaa, jossa työskentelee puolet koko Suomen taloustoimittajista. Alma Median toimitukseen kuuluvat Kauppalehden lisäksi mm. Arvopaperi, Talouselämä, Tekniikka&talous, MicroBitti, Tivi, Iltalehti ja Mediuutiset. "Mitkä ovat taloustoimituksen uutiskriteerit?. Se kysymys on varmasti kaikkien huulilla. Uskon, että saamme siihen vastauksen tänään", kertoi Somic Oy:n toimitusjohtaja Markus Torkki asiakkaiden kerääntyessä kahvitarjoilun ääreen saapuessaan Somicin toimistolle.

Tapahtuma avasi Somicissa vuoden 2023 asiakastapahtumien sarjan. "Olemme innoissamme uudesta mahdollisuudesta kutsua asiakkaitamme vastaaviin tilaisuuksiin kuten aiemmin Piispantilankujalla. Jo nyt olemme hyvin iloisia kun pandemia-ajan jälkeen tapahtumien järjestäminen on mahdollista", tuumaili hallituksen tuore puheenjohtaja Eero Taipale smoothie-lasi kädessään.

Kauppalehden ensimmäinen numero ilmeistyi 4.1.1899, jonka jälkeen Kauppalehdestä on tullut talousmedian merkittävin toimitus yritysten näkökulmasta. "Jo vuodesta 1899 Kauppalehden tarkoituksena on siis ammattilehtenä olla yhdyssiteenä Suomen liikemiesten kesken ottamalla palstoihinsa liike-elämän eri aloja, kuten kauppaa, teollisuutta, taloudellista lainsäädäntöä, ja muuta kansojen taloudellista toimintaa koskevia kirjoituksia", kuvaili uutispäällikkö Janne Pöysti Kauppalehden pitkää historiaa Suomen liike-elämän merkittävimpänä talosumediana.

Somicin uusi henkilöstöjohtaja Eero Taipale oli innoissaan Kauppalehti tunnetaan laajasti liike-elämän piireissä ja lähes kaikkia yrityspäättäjiä kiinnostaa miten Kauppalehden uutiskynnys ylitetään. "Lähtökohtana on ajankohtaisuus ja kiinnostavuus nimenomaan lukijoiden näkökulmasta. Ei voi myöskään väheksyä uutisaiheen merkittävyyttä tai sen laajuutta. Uutinen on usein myös yllätyksellinen ja jollain tavalla läheinen", tapaili uutispäällikkö Janne Pöysti kun pääsimme itse asiaan eli millä tavalla Kauppalehti luokittelee uutisaiheet.

"Oli jopa hämmästyttävän yllättävää havaita se kiinnostus, jonka tilaisuus asiakkaidemme keskuudessä herätti. Heti tilaisuuden jälkeen saimme laajasti kiitosviestejä tilaisuuteen osallistuvilta yrityspäättäjiltä. Iloitsen myös siitä, että asiakkaamme verkostoituivat keskenään tapahtumassa", hymyili myyntijohtaja Minna Torkki selatessaan asiakkaiden viestejä toimiston keittiössä tilaisuuden jälkeen.

Tapahtuma herätti laajalta keskustelua talousmedian toiminnasta PK- yhteisöjen näkökulmasta. Miten start up yritys Innopolista voi ylittää uutiskynnyksen? Entä kuin kiireinen naisyrittäjä, jolla yrityksen kasvattaminen on vaatinut mahtisuuren ponnistuksen asiakaskiireen keskellä.

"Minut yllätti asiakkaiden aktiivisuus ja avoimuus. Kävi jopa niin, että kaksi asiakastani löysivät tilaisuudessa toisensa ja sopivat jatkokeskustelut keskenään", innostui asiakkuuspäällikkö Olli Aura myyntipalaverin sohvilla lumisena torstaiaamuna tilaisuuden jälkeisenä aamuna.

Paikalle saapunut kokenut media-ammattilainen Leena Jokiranta nautti tapahtuman ilmapiiristä. "Somic on toteuttanut tilaisuuden ammattimaisesti luoden innostavan rinnalla olemisen tunnelman, mikä oli minusta heti havaittavissa. Asiakkaat ja uutispäällikkö selvästi viihtyivät pallottelevassa keskusteluilmapiirissä. Se on just näin", sädehti Leena Jokiranta pukiessaan talvitakkiaan Somicin narikassa.

Ota yhteyttä

Lomakkeen tiedoissa on puutteita. Tarkistathan syöttämäsi tiedot ja yritä uudelleen.

Lomakkeen toimituksessa tapahtui odottamaton virhe. Otathan meihin yhteyttä sähköpostitse.

Kiitos!

Pyyntösi on lähetetty! Otamme sinuun pian yhteyttä.